Bijeenkomst ICT-Kring, thema: Pitching

maandag 7 december 2015 op Belvedere, Beestenmarkt 8, Delft om 17:00

Wat kenmerkt een geslaagde presentatie aan de klant? Hoe verkoop je een ‘oplossing’ in plaats van technologie?

Succesvolle verkooptrajecten typeren zich door het vinden van een antwoord op uitdagingen waar de klant mee worstelt. Voordat een oplossing aangeboden kan worden moet duidelijk zijn wat de uitdagingen in de operatie zijn. Dan pas wordt de oplossing relevant en wordt waarde toegevoegd. Hoe breng je deze uitdagingen volledig maar praktisch in kaart?

De van oorsprong Duitse Software leverancier SAP is de afgelopen 10 jaar actief bezig geweest met deze vraag. Rinse Tamsma, lid van het Europese management team van SAP en Han van Kasteren van The Value Map Company hebben gedurende deze periode nauw samengewerkt. Ze delen een aantal ervaringen met een compacte methode om een klantorganisatie te analyseren en een informatieve discussie met de klant te ondersteunen. De methode is zowel bruikbaar voor account teams als voor IT managers om de toegevoegde waarde van informatie door de organisatie heen in kaart te brengen en daarmee antwoord te geven op hoe IT kan bijdragen om de bedrijfsdoelen te halen.

Locatie: Belvedere, Beestenmarkt 8, Delft. Inloop 17:00u, start presentatie om 17:30u.