Intervisie

Tijdens de ICT-Kring bijeenkomst van 4 mei is er een inspirerende presentatie gegeven over intervisie en wat de mogelijkheden hiermee zijn. Intervisie is een manier om tot onderlinge advisering te komen bij werk gerelateerde “problemen”. Het is erop gericht om tot inzichten en oplossingen te komen, en de eigen professionaliteit te verbeteren door middel van het bespreken van persoonlijke reacties tot bepaalde vraagstukken. Het intervisie proces is opgebouwd uit de volgende fasen:

1) probleem inventarisatie
2) analysefase
3) bewustwordingsfase
4) adviesfase
5) bespreking van het groepsthema
6) evaluatie

Per sessie worden er verschillende onderwerpen besproken.

Op dit moment vindt er een drietal bijeenkomsten plaats waarin door een groepje deelnemers van de ICT-Kring met elkaar wordt ingegaan op door de deelnemers zelf in te brengen cases. Het proces wordt begeleid door een intervisiecoach. De eerste bijeenkomst heeft al plaats gevonden. Tijdens deze bijeenkomst heeft iedere deelnemer een onderwerp ingebracht waarna er een keuze is gemaakt uit de verschillende onderwerpen door de deelnemers zelf. Tijdens de eerste bijeenkomst zijn er twee cases besproken, hieruit zijn mooie inzichten gekomen en een hoop enthousiasme. De volgende twee sessies staan al gepland voor na de zomervakantie.

De intentie is er om dit initiatief tegen een kleine vergoeding voort te zetten. De ICT-Kring neemt ook een deel van de kosten op zich. Als je geïnteresseerd bent kun je dit aangeven via het volgende mail adres: bestuur@ictkring.nl. Bij voldoende aanmeldingen zal er een planning gemaakt worden voor een nieuwe serie intervisie sessies.